Gema Semua Maklumat

Hanya satu tahfiz penuhi aspek keselamatan di Negeri Sembilan

Hanya satu tahfiz penuhi aspek keselamatan di Negeri Sembilan

SEREMBAN, 19 Safar 1439H, Rabu – Hasil pemeriksaan keselamatan bomba Negeri Sembilan mendapati hanya 1 daripada 64 sekolah tahfiz seluruh negeri itu menepati aspek keselamatan ditetapkan.

Selain itu, 41 daripadanya masih belum mendaftar dengan Jabatan Pendidikan dan Majlis Agama Islam Negeri Sembilan (Mains).

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata sekolah tahfiz yang beroperasi di negeri ini yang tidak menepati aspek keselamatan ditetapkan bomba dan belum mendaftar, digesa berbuat demikian hingga Jun tahun hadapan.

“Pihak sekolah diberi tempoh hingga Jun tahun depan dan jika gagal berbuat demikian, sekolah mereka akan diarahkan tutup serta merta,” katanya kepada pemberita pada sidang media hari ini.

Beliau berkata, sekolah tahfiz yang menepati spesifikasi keselamatan bomba di negeri ini iaitu Maahad Ahmadi Negeri Sembilan, Gemencheh bawah seliaan kerajaan negeri. – Bernama

The post Hanya satu tahfiz penuhi aspek keselamatan di Negeri Sembilan appeared first on Portal Islam dan Melayu.


Credit kepada admin sumber asal Artikel Portal Islam dan Melayu di Hanya satu tahfiz penuhi aspek keselamatan di Negeri Sembilan
Tag : Malaysia
0 Komentar untuk "Hanya satu tahfiz penuhi aspek keselamatan di Negeri Sembilan"

Back To Top